Print

Beste Marisol en anderen,

Digitaal archiveren is een breed begrip met vele aspecten:
- ga je digitaal ter bevordering van de beschikbaarheid?
- om het materiaal te sparen?
- als conserveringsactie?
- of een combinatie wellicht?
- Om welk materiaal gaat het?

Een digitaliseringstraject in een bibliotheek of museum ziet er geheel
anders uit dan in een dynamisch bedrijfsarchief. Dit onderscheid komt tot
uitdrukking in verschillende cursussen, gericht op specifieke doelgroepen
en leerwensen:

- Kennismaken met digitaal archiveren: archiveren van inkomende e-mail,
scannen van post e.d. (MBO-niveau)

- E-archiving (bedrijfsarchief): Technische mogelijkheden, gevolgen voor
workflow, projectmanagement (HBO-niveau)

- Digitaliseren van culturele collecties: Projectmanagement, resoluties en
opslag, budgetbeheer, toegankelijk maken, digital preservation etc. (HBO-
niveau).

Voor meer informatie over deze activiteiten kun je uiteraard terecht op
onze site:
www.stgo.nl
Persoonlijk contact opnemen mag natuurlijk ook.

Met vriendelijke groeten,
GO opleidingen

Peter Becker
cursusco÷rdinator
www.stgo.nl

On Thu, 4 Mar 2004 09:51:24 +0100, Kemmel M.A. (Marisol)
<[log in to unmask]> wrote:

> [...]
>
>Ik ben met name ge´nteresseerd in het opzetten van het project en het
>projectteam (de fase van inventariseren van de mogelijkheden is dus al
>geweest), maar andere reacties en (boek en/of website) tips zijn natuurlijk
>ook welkom!
>Ik ben tot nu toe artikelen gevonden met mooie theorieŰn, maar tot nu toe
>nog geen praktijkvoorbeelden
>Enne...als iemand al een kant en klaar rapportje (ter inspiratie voor mij
en
>discretie gewaarborgd) heeft, dan hou ik mij ook aanbevolen.

Deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Verstrekking
aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Fortis sluit iedere
aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit electronische verzending.