LISTSERV Archives

NEDBIB-L Home

NEDBIB-L  February 1999

NEDBIB-L February 1999

Re: Biepmiepen

Marc Bogman <[log in to unmask]>

Op SURFnet aangesloten bibliotheken <[log in to unmask]>

Mon, 1 Feb 1999 15:44:53 +0100

text/plain

Collega's

Over de dienstverlening binnen de bibliotheken, genoemd in de mail van
Liesbeth van Eck, kan ik geen oordeel vellen.
Wel kan ik oordelen over een reactie van ene 'Yvette'.
Het fenomeen met de hoge boetes, dat in haar reactie beschreven wordt,
is helaas een gevolg van de dataconversie van het 'oude' systeem van de
Openbare Bibliotheek Amsterdam naar het nieuwe GeacPlus systeem. Bij een
aantal leners zijn de boetebedragen inderdaad niet goed geconverteerd.
Bij een conversie van data kunnen fouten optreden, of kan door foutieve
invoer in het oude systeem, de data niet ingelezen worden in het nieuwe
systeem.
Jammer dat 'Yvette' nou net een van de leners is waar iets mis is
gegaan.

Verder kan ik opmerken dat het GeacPlus systeem jaar 2000 compliant is.
Indien de gebruikte hard- en software overeenkomt met de systeemeisen,
kan het systeem zonder probleem 1 januari 1999, 9 september 1999 en 1
januari 2000 verwerken.

Voor meer informatie omtrent Geac kunnen jullie terecht op:

http://www.geac.nl/ Onder 'Laatste Nieuws' staat een bericht van mei
1998, waarin ook aandacht besteed wordt aan de implementatie van
GeacPlus in Amsterdam en over het feit dat GeacPlus milleniumproof is.

Verlengen in het GeacPlus systeem kan overigens inderdaad zonder
bibliotheekpasje (indien de balie medewerker dit toestaat).

Vriendelijke groet,

Marc Bogman
Product Support
Geac