LISTSERV Archives

NEDBIB-L Home

NEDBIB-L  November 2005

NEDBIB-L November 2005

Re: Tijdschrijven

Joachim Lubberts <[log in to unmask]>

Discussielijst voor Bibliothecarissen en Informatieprofessionals <[log in to unmask]>

Wed, 9 Nov 2005 09:40:23 +0100

text/plain

Er is ook aan andere kant aan tijdschrijven. Er moet steeds meer worden
bijgehouden hoeveel een handeling kost om dat door te berekenen aan een
klant, hetzij door een rekening of verschuiving van budget.

Zelf werk ik nu bij een bedrijf die ook aan tijdschrijven doet en dat is
niet helemaal slecht al moet je niet overdrijven. Het werkt een beetje als
bij de handelingenbank. Er zijn meerdere activiteiten betrokken in ene
handeling. Een formulier invullen moet je scharen onder de grotere
handeling, bijvoorbeeld het aanvragen van boeken of interne handeling. Als
je te gedetailleerd werkt lukt het nooit.

Bij KBenP zijn er op ons huidige project de volgende mogelijkheden:
selecteren, registeren, logistiek, coordinatie. Dat zijn gewoon de
hoofdlijnen.

Wacht het eerst maar af en probeer een beetje creatief te zijn.

Hartelijke groet,

Joachim